Friday 27 May 2011

Bersadu :(

Assalamualaikum..sedih ku ngenang nakya koh..camtok ceritanya..time ku stdy dolok nak..aku tok banyak kawan..semua kawan akulah semestinya..tp bestfriend susah nak carik tol x? lainlah sekolah menengah aku nang ada bestfriend koh..4 orang kmk orang (senyum sorang bila ku ngenang bali)..p bestfriend aku ya semua jauh2..semua terbang cnun melanjutkan pelajaran..aku jak sik..ikot kemampuan masing2 bah..oo tedah jaik ati ngan aku mpun...tp xdahal..aku xkisah..aku still dapat nyambung kat ctok jak pun apajak kurangnya nak..huhu..alhamdulillah syukur nikmat tuhan pandei ngator nak oo..aku dapat kerja perentah b4 aku konvo..time2 aku baruk abis belajar..ya aku syukur gilak2..walaupun makey skel spm jak nak..xdahal..aku sik kisah...ya dah cukup..haihh pa ku melelat tok..sambung cerita...

Dahya tek nak....kehidupan aku diuni..mula2 aku masuk cya sorang2..nakka bestfriend aku semua terbang ke cnun nak..ku sorang jak nyambung ctok..mula-mula aku indipendent jak koh...g cnie2 ku sorang...dah lmk2 bok aku ada soulmate lah kiranya tek..p sik melawan bestfriend ku sekolah menengah dolok lah...ada 2 urang bestfriend ku uni ya..tp yang pelik nya..aku tengah2 ko tauk..paham sik kau? Camnie ku nak explain oo..aku aku merik nama..nak bestfriend aku sorang ya namanya kikilala (bukan nama sebenar)..dahya nak sorang gik nama anmum (bukan nama sebenar jauk)..tapi c kikilala ngan anmum tok bukan bestfriend..nya duak xrapat..ndak ku tauk pahal koh...

Dahya tek nak..nak paling rapat ngan aku tek nak c kikilala ya tek..cya ctok sama..pilihan kelas pun sama koh..masuk kelas cina pun sama..mek 2 mbik bahasa menderin..nie tauk bakal mentua org menderin kelak..haihh..ndak ku berani..stat gik melelat..lekak ya tek nak..dipendekkan cerita, (aku pun dah angol apa ku nak cerita tok sebenarnya koh)...dahya tek...kmk 2 penah berjanji ho...sapa kawen dolok, kmkorg masing2 mesti madah dolok ngan masing2..xboh madah ngan orang lain dolok..aoklah lalu mek dua tek menggenggam jari telingking masing2...

Dah abis belajar mek 2 masih berkontek..macam kes mek 2 tek..mala keluar..nya lok dapat keja, nya jadi cikgu sandaran..cikgu ganti..nang jadi cikgu jak2 nyatok....lepas nya kerja dan aku pun dapat kerja lalu masing2 buzy..tambahan nya dapat kerja didalam belah dak semarahan nun..jauh glk mun ku nak ngagak..lekak ya nak..kin lamak kin lost kontek...

Cerita kawan ku nak sorang nak nama Anmum gik tok..nyatok aku xrapat sampey jalan sama pa indah..p mek 2 rapat bila dah dalam hostel..and part2 mun mek 2 ada masalah..stat lah mek 2 betangisan koh..haha..lawak jak mun ku ngenang...mek mek duak nang soulmate rasaku..mun nya ada masalah adalah mukanya muncul lam room aku..pagi2 butak ada nya ngembak mee maggi udah masak ngerak aku ngajak breakfast mee maggi..mek 2 rapat gya hoh...nya tok tek dah abis stdy nak..dalam setahun kedak ya..nya text aku berbunyi :

Anmum : Cho ko dapat g ctok next month? (nya diam dilawas nun..di telok nun oiii )
Cho : hae pahal deng? da papa kah?
Anmum : Ermm..xboh jak ku nanyak camya...aku mok ko datang ctok next month..mesti wajib k bye.
Cho : (tercengang kak maca msg ya tek)..pahal deng padah lok..nebes ku ae.
Anmum : xda papa..mek dah melantik ktk jadi pengapit kmk. kmk NIKAH haee...haahhaha..cayak x ko cho?
Cho : xcayak ku.padah mena.mena kah dang ager?
Anmum: mena..serius ku tok ae..bg dutchlady(bukan nama sebenar) dah melamar aku..aku rasa cam sik cayak juak ae..mak ku dah green light..aku rasa cam xcayak..mena aih...ku still xcayak..ku akan jadi bini orang next month..pasya jadi mak orang..awwww...camnie tok? hahaa..excited plus nebes dear..mena..
Cho: hae padu..tahniah deng..terharu aku..nangis dah ku tok deng..tahniah deng..dah ready ko dak baju pa indah deng? pelamin ko kaler pa tek..

(pasya lalu dang ager ya tek call..lalu panjang cerita mek 2 bertangisan..haha..ada jak..loba ko ya cho)

Berbalik kepada kisah ku ngan c kikilala ya...ri marek anmum(sudah ada baby boy knektok) call aku..nya madah c kikilala nyeruk nya kawen ujung minggu tok..ya Rabbi..sentap ku ae..xmadah2 gik nya ngan aku..aku rasa bukan aku orang first tauk..p aku orang paling aher tauk kali..ya aku sedih glk koh..kenak nya xmdah ngan aku..even jemput pun sik koh..ya ku mukak fb kali nya ada inbox..xda juak..p nya ada creat event pun xda juak aku dijemputnya..sedih aku ae..kenak nya molah ku cmya..apa salah aku hoo...aku pun xtauk..lekak ya..xnyaman atiku..lalu aku msg nya..nada guro lah..aku madah kawen x bunyi2..lalu nya jemput lah aku tek..ada juakk..ermm..p rasaku cam buang pelampei jak bah..sedih ku ae..nangis jak2 ku ngenang...minggu tok nya kawen..pg x oo..kesin ku c anmum dah kiak kaong ngajak ku pegi..pegi jak lah..ngenang bah kawan nak oo..oo tedah..jaik ati ku sorang jak belum haihh..susah ati ku tok..haha :p

cho cho :)

No comments: